13 May, 2013

ကြ်ဲေကာသီး၏ က်န္းမာေရးအက်ဳိးေက်းဇူး ၁၀


ကြ်ဲေကာသီးဟာ Citrus အႏႊယ္၀င္ျဖစ္ၿပီး ေအာက္ပါ အာဟာရတန္ဖိုးနဲ႔ က်န္းမာေရးဆုိင္ရာ အက်ဳိးေက်း ဇူးေတြ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ ကြ်ဲေကာသီး တစ္ခြက္စာ (၁၉၀ ဂရမ္)မွာ ပါ၀င္တဲ့ က်န္းမာေရး တန္ဖိုးေတြက ဗီတာမင္စီ (တစ္ေန႔တာ လိုအပ္တဲ့ ပမာဏနဲ႔ ၁၉၃ ရာခိုင္ႏႈန္း)၊ ပုိတက္စီယမ္ (တစ္ေန႔တာ လိုအပ္တဲ့ ပမာ ဏရဲဲ႕ ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္း)၊ အမွ်င္ဓာတ္(တစ္ေန႔တာ လိုအပ္တဲ့ ပမာဏရဲ႕ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း) တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။

(၁) ဆီးလမ္းေၾကာင္းပုိး၀င္မႈကုိ သက္သာေစပါတယ္

ေရအမ်ားအျပား ေသာက္တာနဲ႔ ခရင္မ္ဘယ္ရီေဖ်ာ္ရည္ေသာက္တာေတြက ဆီးလမ္းေၾကာင္းပုိး၀င္မႈကုိ တြန္းလွန္ႏုိင္ေအာင္ ကူညီႏုိင္တဲ့ ထိေရာက္တဲ့နည္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဗီတာမင္စီအမ်ားအျပားပါ၀င္တဲ့ ကြ်ဲေကာသီးဟာ ကုိယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ အေတာအတြင္းေရာင္ရမ္းမႈကုိ တြန္းလွန္ႏုိင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္စီက ဆီးလမ္းေၾကာင္းရွိ ဘက္တီးရီးယား ၾကီးထြားျပန္႔ပြားမႈကုိ ေလ်ာ့က်ေစၿပီး ဆီးထဲက အက္စစ္ဂုဏ္သတၱိကုိ
ျမင့္တက္ေစပါတယ္။

(၂)  အနာကုိ ျမန္ျမန္က်က္ေစပါတယ္

ခြဲစိတ္ကုသမႈ ခံယူထားတဲ့အခါ ဗီတာမင္စီမ်ားမ်ားပါ၀င္တဲ့ ကြ်ဲေကာသီးနဲ႔ တျခား အခ်ဥ္အရသာရွိတဲ့ သစ္သီး၀လံေတြကို စားသင့္ပါတယ္။ ဗီတာမင္စီဟာ အေရျပားတင္းရင္းေစတဲ့ ေကာ္လာဂ်င္ျဖစ္ေပၚမႈမွာ ပါ၀င္တဲ့ အင္ဇုိင္းအကူျဖစ္သလို အေရျပားရဲ႕ဆြဲဆန္႔အားကုိ ေကာင္းမြန္ေစကာ အနာက်က္ျမန္ေစပါတယ္။

(၃) သြားႏွင့္ ခံတြင္းကုိ က်န္းမာေစပါတယ္

သြားဖံုးေသြးထြက္တာန႔ဲ သြားဆံုးရႈံးတာက ဗီတာမင္စီခ်ဳိ႕တဲ့လို႔ ျဖစ္ရတဲ့လကၡဏာတစ္ရပ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ေကာ္လာဂ်င္က အေရျပားျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ အေရးပါရံုသာမက သြားနဲ႔ သြားဖံုးေတြက်န္းမာေစဖို႔လည္း တည္ေဆာက္ေပးပါတယ္။

(၄) ေသြးအားနည္းေရာဂါ မျဖစ္ေအာင္ကာကြယ္ေပးပါတယ္

ဗီတာမင္စီဟာ ခႏၶာကုိယ္ထဲမွာ သံဓာတ္စုပ္ယူေရးကုိ ေကာင္းမြန္ေစတယ္လို႔ သိပၸံနည္းက် ေလ့လာမႈေတြ အရသိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သံဓာတ္ျဖည့္စြက္ေဆးမွီ၀ဲေနရင္ လိေမၼာ္ရည္ေသာက္ေပးပါ၊ ဒါမွမဟုတ္ အသားနဲ႔ အတူ ဗီတာမင္စီမ်ားစြာ ပါ၀င္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကုိ စားေပးပါ။ ဒီအာဟာရဓာတ္ ႏွစ္ခု စလံုးဟာ အူထဲကုိ တစ္ခ်ိန္တည္း အတူတူ ေရာက္ရွိႏုိင္ပါတယ္။

(၅) အေအးမိတာနဲ႔ တုပ္ေကြးမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္

ဗီတာမင္စီနဲ႔ ပဋိပစၥည္းရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာကုိ လႈံ႕ေဆာ္ေပးရာမွာ အလြန္အေရးပါသလို ခႏၶာကုိယ္ထဲ ကုိ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္လာတဲ့ ဘက္တီးရီးယား၊ ဗုိင္းရပ္စ္ပိုးေတြလို ျပင္ပရန္သူေတြကုိ တြန္းလွန္ေပးႏုိင္ တဲ့ ကုိယ္ခံအားဆဲလ္ေတြကိုလည္း လႈံ႕ေဆာ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသက္ရွဴစနစ္ဆုိင္ရာ ျပႆနာ
ေတြ မရေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏုိင္တာပါ။

(၆) ေသြးဖိအားကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါတယ္

ကြ်ဲေကာသီးကုိ စားသင့္တဲ့ ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုက ပုိတက္စီယမ္ ပါ၀င္မႈ ျမင့္မားလို႔ပဲျဖစ္ပါ တယ္။ ပုိတက္စီယမ္ဟာ ေသြးတိုးတာကုိ ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ ေထာပတ္သီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးနဲ႔ မာလကာသီး တို႔ဟာ ပုိတက္စီယမ္ေပါမ်ားစြာ ပါ၀င္တဲ့ သစ္သီးတခ်ဳိ႕ျဖစ္ပါတယ္။

(၇) အရိုးပါးေရာဂါ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္

ေလ့လာမႈအရ အစားအေသာက္ကေန ပုိတက္စီယမ္ မ်ားမ်ားရရင္ အရိုးသိပ္သည္းဆကုိ ေကာင္းမြန္ေစ တယ္လို႔သိရပါတယ္။

(၈)  ေျခေထာက္ၾကြက္တက္မႈ မျဖစ္ေအာင္ကာကြယ္ေပးပါတယ္

သင္က မၾကာခဏ ေျခေထာက္ၾကြက္တတ္တဲ့ ေ၀ဒနာျဖစ္တယ္ဆိုရင္ သင့္ခႏၶာကုိယ္က ပုိတက္စီယမ္ကုိ ပုိမိုလိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ပုိတက္စီယမ္ဟာ ၾကြက္သားဆြဲဆန္႔မႈနဲ႔ နာ့ဗ္ေၾကာအခ်င္း ခ်င္း ဆက္သြယ္မႈမွာ မရွိမျဖစ္ အေရးပါေနပါတယ္။


(၉) အူမၾကီးရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာကုိ ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္

ကြ်ဲေကာသီးမွာ အမွ်င္ဓာတ္အမ်ားအျပား ပါ၀င္ၿပီး အူလႈပ္ရွားမႈကုိ ပံုမွန္ ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လိပ္ေခါင္းနဲ႔ အူမၾကီးကင္ဆာမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

(၁၀) ကုိယ္အေလးခ်ိန္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္ပါတယ္

ကြ်ဲေကာသီးမွာ ပါတဲ့ အမွ်င္ဓာတ္ဟာ ကုိယ္ေလးခ်ိန္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးမွာ အေရးပါတယ္ဆိုတာ သင္သိပါရဲ႕ လား။ အမွ်င္ဓာတ္ မ်ားမ်ားပါတဲ့ အစာေတြက အစာအိမ္ထဲမ်ာ ခပ္ၾကာၾကာရွိေနၿပီး ဗိုက္ျပည့္၀တဲ့ ခံစား ခ်က္ကုိ ရရွိေလေလ ျဖစ္ၿပီး အစာကုိ အလြန္အၾကဴးမစားမိေအာင္ ေရွာင္ရွားႏုိင္ေလေလျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်ဲေကာသီးဟာ ကယ္လ္စီယမ္နဲ႔ ပရိုတင္းပါတဲ့ အသီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ၾကယ္စင္

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

LinkWithIn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...